Кількість підробок у 2005 році, за оцінками Всесвітньої митної організації, склало близько 7% світового обсягу роздрібних продажів, або $ 512 млрд. Якість фальшивок при цьому виросла настільки, що навіть експертам буває складно відрізнити їх від оригіналу. Щорічні збитки від такого шахрайства для економіки нашої країни, за даними Асоціації міжнародного співробітництва недержавних структур безпеки (Асоціація НСБ), складають більше $ 3-4 млрд.

На початку своєї діяльності багато великих компаній не звертали уваги на існування підроблених товарів своєї марки. Перед ними стояла важлива мета – захоплення частки ринку. Розповсюджувачі дешевої продукції частково допомагали цьому. До того ж створення фальшивок говорить про авторитет бренду компанії. Але споживач поступово звикав до низьких цін на продукцію з гучним ім’ям, і переключити його на легальний товар виявлялося непросто. До того ж, якщо раніше шахраї підробляли відомі, але недорогі товари, то тепер вони успішно імітували продукцію навіть дорогих брендів.

У минулому році в Москві була виявлена підпільна фабрика. Тут вихідці із Середньої Азії виготовляли цілком якісний підроблений одяг дорогих брендів і постачали її у великі магазини. Навіть в мережевих спортивних магазинах і торгових комплексах можна було зустріти речі, зшиті на підпільній фабриці, з товарними знаками Adidas, Nike, Puma, Reebok, Fendi, Lee, Boss, Prada.

А в Інтернет-магазинах ймовірність зустріти річ-оригінал ще менше. Два роки тому компанія Tiffany&Co провела розслідування, яке показало, що на сайті on-line-аукціону eBay 73% прикрас, виставлених під маркою Tiffany, є підробленими. Компанія пред’явила аукціону судовий позов.

Що робити?

Поки на підроблений товар є попит, буде й пропозиція. Але не дивлячись ні на що, єдиною гарантією автентичності товару є його продаж все в тому ж фірмовому магазині або у офіційного дилера.

Консультація юриста

У Франції XVI століття за подібне шахрайство відрубували руку. Сьогодні ж вітчизняне законодавство, на відміну від американського і європейського, досить лояльно ставиться до порушень використання торгових знаків. Крім того, користуватися розкрученим брендом можна і легально. Варто тільки замінити одну букву в назві відомому (Cerruti-Cerutti; Adidas – Addidas).

Енциклопедія шахрайств та лохотронів – history.lohotron.in.ua

Ще з Енциклопедії: