Євгенія: «Мій молодий чоловік поїхав на місяць до США. Незабаром після його від’їзду мені доставили букет з візиткою, підписаною ним. Але коли я розпакувала квіти, то побачила конструкцію з мокрої губки, у яку за допомогою дерев’яних зубочисток були встромлені стебла полузавявших квітів. Букет явно був створений з квіткових відходів! Я з’ясувала, що букет був замовлений через вітчизняну інтернет-службу доставки квітів. Я знайшла сайт служби доставки і зателефонувала за вказаним телефоном. На всі питання мені відповіли однією фразою: «Це такий спосіб дизайну».

Віртуальні магазини існують завдяки нашій ліні. За результатами опитування дослідницького холдингу Romir Monitoring, майже дві третини росіян (61%), які користуються послугами інтернет-магазинів, роблять це з причини суттєвої економії часу. Але зростаючий попит на покупки через Інтернет-магазини не залишився непоміченим шахраями. Форуми споживачів інтернет-торгівлі заповнені скаргами на те, як «замовили одне, привезли зовсім інше, а поміняти відмовилися», а то й зовсім не надіслали замовлений товар і не повернули гроші. Щороку жертвами віртуального обману стають більш 100 тисяч чоловік.

На думку експертів, ціни на мережеві товари часом виявляються в кілька разів вище, ніж у звичайних магазинах. До того ж, дуже часто якість не відповідає рекламі. А якщо вас щось не влаштувало в товарі, реалізувати своє право на його повернення найчастіше неможливо. Крім цього, у торгівлі в Мережі є багато інших недоліків. Так, споживачі скаржаться, що товар не можна побачити і доторкнутися, а викладена на сайт інформація про продукцію не дає про неї повного уявлення. Також відзначають і складнощі в доставці товару додому.

Інтернет, згідно Закону України “Про телекомунікації”, це всесвітня інформаційна система загального доступу, яка логічно зв’язана глобальним адресним простором та базується на Інтернет-протоколі, визначеному міжнародними стандартами. У вітчизняному віртуальному просторі торгівля почалася вже давно і успішно розвивається. Близько 1500 електронних магазинів та 100 галузевих комерційних майданчиків діють сьогодні. В Росії у 2005 році оборот роздрібної електронної торгівлі перевищив 660 млн. доларів. Основними напрямками онлайнової торгівлі залишається продаж книг, аудіо-, відео дисків та комп’ютерної техніки.

Не так давно у вітчизняній мережі був виявлений сайт-двійник одного відомого інтернет-магазину, який торгує побутовою технікою. Пірати дуже точно скопіювали стиль, вивісили аналогічний каталог товарів і вели торгівлю. Такий вид шахрайства на Заході іменується fishing (ловля на гачок): покупець, нічого не підозрюючи, заходить на піратський сайт-двійник, вибирає товар і оплачує його. Після цього товар не приходить, а гроші не повертаються.

Що робити?

Купуйте товари тільки на відомих сайтах. Не варто довіряти дуже низькими цінам. Необхідно пам’ятати, що спеціального закону, що регулює роботу інтернет-магазинів, поки, на жаль, немає. Єдиний обов’язок продавця в Мережі: вказувати на сайті повну назву своєї фірми, її телефон та юридичну адресу. Так що намагайтесь перевіряти наявність цих даних.

Енциклопедія шахрайств та лохотронів – history.lohotron.in.ua

Ще з Енциклопедії: