Марія С., Владивосток: «В одному магазині проводилася унікальна акція, при купівлі двох пар взуття знижка 20%, за три пари – 30%, за чотири – 40%, а за п’ять – всі 50%. Недовго думаючи, вирішила придбати обновку до Нового року і собі, і мамі, і двом своїм сестричками. Вигода очевидна. Швиденько вибрала взуття, поки все не розібрали, так як ажіотаж в магазині був приголомшливий.

Мене чекало жорстоке розчарування: коли я прийшла додому і почала уважно розглядати покупки, то виявила, що скрізь є якийсь брак – де шов розходиться, де блискавка погано застібається, де фарба злазить. Прийшовши в магазин, щоб повернути придбання, мені повідомили, що під час акцій товар поверненню не підлягає».

Один з найбільш «чесних», а тому – розповсюджених способів виманювання грошей з населення можна було б назвати «Купа непотребу за смішні гроші». Однак самі розповсюджувачі дармових товарів воліють гордо іменувати свої дії «рекламною акцією». Акція акції – різниця, іноді є можливість дійсно абсолютно безкоштовно спробувати який-небудь новий продукт, оцінити його для себе, а потім, у міру потреби, купити такий же в магазині – чесно і без хитрощів. Зовсім інша справа, коли навіть у великому універмазі людина стикається з проявом махрового шахрайства, прикритого усіма необхідними офіційними дозволами. Після такого досвіду надовго пропадає полювання ходити по різних магазинах і будинкам торгівлі.

Історія, про яку піде мова нижче, на жаль, дуже типова: подібні полиці з «унікальними» товарами можна зрідка зустріти в цьому магазині і до цього дня. Розповсюджувачі дрібничок діють, взагалі-то, на законних підставах, і до того ж на подібну «рекламну акцію» можна потрапити і сьогодні, і в універмагах багатьох райцентрів.

Молодий хлопець, провчившись кілька років у Москві і збираючись повертатися в рідне місто, вирішив привезти своїй дівчині який-небудь «столичний» гостинець. У пошуках недорогої дивини він забрів у великий торговий центр, де в оточенні парфумерних і кондитерських відділів йому на очі потрапила невелика стійка, за якою миловидна дівчина пропонувала всім бажаючим за абсолютно викидною ціною придбати розбірну фотокамеру. На додачу до апарату пропонувався симпатичний набір «чеської біжутерії зі срібним напиленням». Природно, повз такого подарунка долі хлопець пройти не міг: за якісь 200 рублів є можливість придбати одразу два подарунки – корисний і приємний. І хоча спочатку зовнішній вигляд фотоапарата збентежив молодого людини – кілька років життя в мегаполісі навчили ставитися насторожено до всіх надто вигідних пропозицій.

Тоді в хід з боку чарівної і балакучою продавщиці було пущено психологічна зброя: кілька посмішок, розповідь про принади товару (на підтвердження його працездатності пред’явлені кілька досить хороших фотографій) і побіжно згадане зауваження, що будь-якій дівчині буде приємно отримати такий подарунок, як ця чудова «біжутерія». Останній доказ виявився вирішальним – вчасно і точно покинутий гачок виявився проковтнутим. Погасивши в душі останні жарини сумніву, вже обманутий, але поки не здогадуючись про це покупець виклав свої гроші за марну у всіх відносинах покупку. Усе можна було б виправити протягом декількох днів, але молодий чоловік поїхав додому трохи раніше, ніж розраховував спочатку.

У рідному місті він насамперед відправився до своєї дівчини і вручив їй гостинець, який як раз, нагодився до дня її народження. Того дня все друзі іменинниці вирушили на природу, заодно прихопивши з собою переконливо виглядаючу розбірну фотокамеру. Жодна з фотографій, звичайно, не вийшла, до того ж майже відразу у камери відвалився об’єктив. Ще гірше було з набором біжутерії, у якій крім модного дизайну, більше не виявилося жодних переваг: скляні «алмази» відразу вискочили з пазів, а срібне напилення в перший же жаркий день повністю злізло, залишивши на руках і шиї плями, які до того ж погано змиваються.

Що робити?

Не все те добре, що дешево. Купуйте товари в перевірених магазинах, а не на сумнівних стійках і виїздних столиках.

Енциклопедія шахрайств та лохотронів – history.lohotron.in.ua

Ще з Енциклопедії: